Om oss

Föreningen Klassisk Gitarr (FKG) är en ideel förening vars syfte är att främja, upplysa och bevaka den klassiska gitarrens position i Sverige! FKG arrangerar konserter, kurser, seminarium, föreläsningar, masterclasses, musikinspelningar, gitarrfestivaler i sverige och utomlands, musikresor. Vi har även en ambition att successivt bygga upp en stipendiefond vars syfte är att främja unga gitarrförmågor genom en årlig tävling. För att förverkliga våra projekt är vi såklart beroende av medel!

Medlemsavgiften är väldigt låg och täcker knappt kostnaden att driva själva föreningen.

Om vi däremot har MÅNGA MEDLEMMAR så är det lättare att söka stipendium/medel och därigenom förverkliga olika projekt!

Vi välkomnar därför så många som möjligt att bli medlemmar. Givetvis är sponsorer och privata donationer välkomna för att vi ska kunna driva och genomföra de gitarristiska projekten.

Föreningen "FKG" fungerar även som "vänförening" till Stockholms Gitarrakademi som är en privat gitarrskola på östermalm dit alla är välkomna. FKG är skolan behjälplig om möjligt, för att förverkliga och genomföra skolans:
-elevkonserter
-gitarrfestivaler
-gitarrkurser i sverige och utomlands
-seminarium
-föreläsare
-masterclasses
-tävlingar
-inhyrning av utrustning inför konserter/event
-SGA Lördagsgrupp. Fokuserar på att hjälpa elever med scenskräck, och arbeta med fokus, koncentration etc.

Hjälp med fika och mat vid skolans konserter och event och går delvis via FKG, som även hjälper till med det praktiska.

Stöd oss med ett bidrag/donation, så får vi möjlighet att hjälpa till.

Som medlem får du en rad unika förmåner som bl.a:
-Periodiska medlemsbrev med senaste branchnytt.
-Inbjudan till medlemskvällar med mat/tapas och mingel där du under trevliga former träffar andra gitarrintresserade och knyter nya kontakter.         Liveuppträdanden och openstage!
-Inbjudan till musikresor (gitarrkurser i Sverige/utomlands).
-Du som gitarrist får göra reklam för er konsert i kalendariet samt länka till er egen hemsida.

ekonomi

Föreningen Klassisk Gitarr (FKG)
är en ideel förening som drivs av medlemsavgifter, kulturstöd, stipendium, donationer, reklamintäkter och sponsorer.
Styrelse:
Orförande